Bilindiği üzere bugüne kadar
Sağlık Bakanlığı tarafından çalışanlarımızın güvenliğinin sağlanmasına yönelik
çeşitli tedbirler alınmış ve özellikle kalite çalışmaları kapsamında çalışan
güvenliği ile ilgili kurumsal yapılanmanın genel çerçevesi ve çalışma esasları
belirlenmiştir. Şiddet olaylarının sağlık sistemimiz için önemli bir sorun
olarak gündeme gelmesi ile birlikte çalışanlarımızın hak ve sorumlulukları
konusundaki farkındalık düzeyinin artırılması ve bu konuda bilgilendirilmesinin
gerekliliği de ortaya çıkmıştır. Bu nedenle; kurumlarımızda “Çalışan Hakları ve
Güvenliği Birimi”nin kurulması ve bu konu ile ilgili bir dizi faaliyetin
gerçekleştirilmesi planlanmıştır.
Bu kapsamda sağlık kurumlarında bir
Başhekim yardımcısının doğrudan takip edeceği “Çalışan Hakları ve Güvenliği
Birimi” kurulacaktır. Bağlı birimlerdeki çalışan hakları ve güveliğine ilişkin
iş ve işlerini yürütmek üzere halk sağlığı müdürlükleri ve il sağlık
müdürlüklerinde bir müdür yardımcısının doğrudan takibinde aynı birimler
kurulacaktır. “Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi” kurumlarındaki çalışanların
çalışan hakları ve güvenliğine yönelik talep ve şikâyetlerini kabul edecek, bu
başvuruları değerlendirerek raporlayacak gerekli düzeltici önleyici
faaliyetlerin başlatılmasını sağlayarak talep sahiplerine geri bildirimde
bulunacaktır.
|